Camper ophalen en trektocht kan beginnen

12 juli 2018 - Wasilla, Alaska, Verenigde Staten

Wat een heerlijke ochtend en omgeving om wakker te worden. Met koffie (Helaas geen ontbijtbuffet) in de hand zitten we in de zon op terras aan het watervliegveld en zicht op denali en rest van berg keten. Onvoorstelbaar want berg is vanaf anchorage 220 km weg, maar duidelijk zichtbaar vanwege 6190m hoogte en schone lucht.
Rustig rollen we de grote tassen over straat en komen ruim voor 10 uur aan bij GoNorth. Er zaten al 2 Zwitsers te wachten en niet veel later nog 2 Duitsers. Na collectieve uitleg in Duits rond ik het papier werk af en haalt Hannie alle kleding uit de tassen. Die mogen achterblijven bij verhuur (incl mijn nette pak). TomTom instellen op walmart supermarkt en gaan met die bak! 440 pk met evt 4x4 aandrijving. Zicht en automaat is vergelijkbaar met de buurtbus, dus dat gaat gelijk goed. Bij walmart een hele kar met boodschappen voor eerste week en basiszaken. Oei, levensmiddelen zijn hier prijzig: komkommer $4 etc. Ook nog ontbijten bij Subway en koffie als lunch.
Dan rijden we anchorage uit over heuze snelweg. Al snel kleine weg richting bergen in op weg naar museum van oude professionele goudmijn. Veel chemie en analyses om goud te winnen.
Het park met oude gebouwen en restanten gaat om 5pm dicht dus we moeten er uit.
Dan wordt de weg gravel en gaat best steil naar Hatcher Pass (1300m), mooie uitdaging voor de truck. Toch maar uit de automaat en op hand in 1 en 2 door de haarspeldbochten. Mooi uitzicht boven. Dan 50 km gravel road naar beneden. Vlak voor grote weg bij Willow is ook een camping en geheel leeg. Zo waar wel stroom aansluiting. Eindelijk gewoon een avg maaltijd.
Na het eten lukt het mij om nano Sim uit mijn oude Nokia te peuteren en de prepaid usa simkaart er in te doen. Plopperdeplop. 3/4G signaal met at&t en na wat apn wijzigingen ook data! Joepie nu zijn we ook bereikbaar voor noodgevallen ( mits netwerk bereik). Het lag dus aan Chinese Huawei telefoons van Hannie
Om half twaalf is het nog steeds licht maar we gaan toch maar slapen in camper bed.

1. Rene:
    17 juli 2018
    Succes met roadtrip met USA buurtbus, graag nog een fotootje voor jullie uit het uit het zicht (G3 of 4 netwerk) zijn. Veel plezier daar en kijk voor de beren, behalve Yoghi bear natuurlijk😂 . Kijk al uit naar het volgende verslag en foto