Anchorage

11 juli 2018 - Anchorage, Alaska, Verenigde Staten

De cruise boot lag al vanaf 12 uur 's nachts aan kade van whittier. Een haven die gemaakt is voor snelle aanval op Japan tijdens WO ii. Van boord gaan is geheel gestroomlijnd: iedereen is verdeeld nav zijn bestemming. Wij zitten bij de oranje groep die met bus om 8.20 naar downtown anchorage gebracht worden. Ook bagage is daar vannacht al klaargezet. Het regent pijpenstelen als we van boord lopen. Geheel overdekt want regenen doet het meeste tijd van jaar. Na mooie rit van 2 uur komen we aan. Tassen staan idd in grote zaal alwaar inchecken van nieuwe cruise gasten gaat beginnen voor terugreis naar Vancouver. We kunnen ze daar mooi laten staan en wat van stad bekijken. Eerst bak koffie. Even afkicken want zwaaien met de blauwe Princess Card is er niet meer bij.
Aangezien het lichtjes regent gaan we naar Alaska museum. Veel kleding en gebruiken van oude volkeren in Alaska voordat de blanken goudzoekers kwamen. Ook veel over de goudzoekers en veel over natuur. De Discovery afdeling voor kids ook nog bezocht om te zien of er nog een technasium opdracht bij zat.
Even koffie met broodje en bonen soep. Bij at&t shop nog geprobeerd usa Sim kaart van Hannie aan de praat te krijgen. Jongen is wel half uur ermee aan het stoeien geweest maar zonder resultaat. Ook at&t Sim werkt niet. Bij het noemen van mijn Nokia 2 begon hij te griezelen. Anchorage is moderne typisch Amerikaanse stad. Alles vierkant met simpele straatnamen. Alleen wolkenkrabbers ontbreken.
Dan eerst maar naar hotel Lake front met de opgebelde shuttle bus. Groot (en duur) hotel met mooie grote kamer maar geen uitzicht op het meer. Dat is trouwens een watervliegveld. Geinig om te zien vanaf de kade in zonnetje! Typisch weer in Alaska, 4 seizoenen per dag. Even ommetje langs meer en terug langs camper verhuur GoNorth. Joepie grote truck staat al klaar met onze naam op raam. Is maar 5 min lopen vanaf hotel. Pizza om de hoek ging er wel in.